Oct 5, 2008

Berhari Raya Di Kampung

Selamat Hari Raya Aidil fitri Maaf Zahir dan Batin kepada pembaca blog aku...tahun ni aku dan keluarga beraya di kampung somi di batu kurau...memang tahun ni giliran beraya di kg. somi....tapi raya kedua dah balik kg aku kat Kuala Kangsar... walaupun aku beraya pertama di kg. somi mlm raya aku berada di kg. aku sebab kesian lak ngan bapak dia nak buat tahlil ngan takbir...jd aku siapkan makan kat rumah MIL pastu petang gi sana...lepas takbir dan tahlil aku balik ler ke kg. somi semula...maklum ler kg. dia ngan aku bukan nya jauh sangat.... tapi keluarga somi aku ramai yg tak balik yg dok dekat2 pun tak balik sedih ler jugak....takper ler tahun depan kut dorang balik... ini ada ler sikit2 gambar yg sempat aku ngan anak aku amik tepek ler kat blog ni buat kenangan..

Aku ngan somi


ini gambar berdiri lak


Ini gambar dgn sebahagian dari anak2..



Ini along & Luqman





Ini Luqman


luqman jugak..


Along gambar solo



MIL aku



anak sulung adik ipar aku..



Ini somi adik ipar



Yang ni pula sessi mintak ampun mintak duit....mcm aksi dorang ni nak mintak maaf...pastu ayahnya kasi duit terus bukan main suka dorang...

along tengah mintak maaf ngan ayahnya tengah mereka ayat ler tu hehehe



yg ni luqman lak...














Ini rumah Adik somi Pak Andak Lee...lepas beraya rumah MIL kita orang beraya rumah Pak Andak Lee kat rumah dia kami dijamukan dgn tomyam...kat rumah dia memang tiap2 tahun mesti ada tomyam kalu tomyam takde mau kena bom rumah dia hehehe jgn marah eeekkk






Ini ler Pak Andak Lee



macam2 aksi Pak Andak ni mengalahkan artis...



Ini isteri Pak Andak iaitu Mak Andak Liza heheheh ini jer gambar yg sempat amik...


















Ini kaum keluarga somi aku....dorang ni anak cucu kepada kakak MIL aku...kakak MIL aku dah meninggal jadi anak2 cucu dtg ler menjengah ler mak2 sedara dorang.... ini ler sebahagian dari gambar yg sempat aku amik...






















Nostagia...ini ler rumah opah aku...hari raya baru ni aku sempat singgah ler...rasa lama bebenor tak menjengah kesini... lepas opah meninggal masa tu aku tingkatan 4 aku tak jengah2 rumah ni...lepas kawin ada sekali pergi...dan hari raya ni ler aku gi sekali lagi bawak anak2 tunjukkan kat dorang tempat aku selalu bermain sampaikan anak aku yg bongsu tak nak balik nak dok situ...tapi sekarang ni rumah tu dah disewakan pada keluarga indonesia... tapi yg best tu kawasan rumah tu tak banyak berubah masih macam dulu2 jugak...rumah tu pun tak banyak berubah...rindu ler zaman kanak2

























1 comments:

Rozita said...

kak seha..sedondon tu sefamili..
cantik tudung raya, siap manik & labuci lagi..hehehe
soker